Πιστοποίηση ISO 22000 (HACCP) – Ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης της Ασφάλειας και της Υγιεινής των Τροφίμων


Το ISO 22000 είναι ένα Διεθνές Πρότυπο το οποίο δεν αποτελεί πρότυπο HACCP αλλά βρίσκεται σε συμφωνία με τις αρχές του HACCP που ορίζονται από το CODEX. Είναι επίσης συμβατό με άλλους κανονισμούς της ΕΕ για την ασφάλεια των τροφίμων και εναρμονίζει τα εθελοντικά διεθνή πρότυπα. Το πρότυπο προδιαγράφει τις απαιτήσεις που μπορούν να καλυφθούν και να λάβουν πιστοποίηση και είναι συμβατό με άλλα πρότυπα διαχείρισης ποιότητας (ISO 9001, ISO 14001).

Το ISO 22000 μπορεί να εφαρμοστεί από όλες τις επιχειρήσεις στην αλυσίδα τροφίμων, ανεξαρτήτως μεγέθους και πολυπλοκότητας, οι οποίες εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα σε ένα ή περισσότερα στάδια της αλυσίδας τροφίμων (όπως επιχειρήσεις παραγωγής ζωοτροφών, συγκομιδής γεωργίας, παραγωγής συστατικών, μεταποίησης, λιανικής, διάθεσης τροφίμων, τροφοδοσίας τροφίμων, υπηρεσιών καθαριότητας και απολύμανσης, μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής καθώς και προμηθευτές εξοπλισμού, καθαριστικών και απολυμαντικών, υλικών συσκευασίας και άλλα υλικά σε επαφή με τρόφιμα).

Στο πρότυπο προσδιορίζονται οι απαιτήσεις για ένα Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων(Σ.Δ.Α.Τ.) σε όλη την διατροφική αλυσίδα έως των τελικό καταναλωτή το οποίο να συνδυάζει ως βασικά στοιχεία:

  • την αμοιβαία επικοινωνία στην αλυσίδα τροφίμων
  • τις αρχές των συστημάτων διαχείρισης
  • τα προαπαιτούμενα προγράμματα
  • τις αρχές του HACCP

Η αποτελεσματική ανάπτυξη του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων στηρίζεται στην εφαρμογή των παρακάτω 7 Αρχών του HACCP:

Με το πέρας εφαρμογής του ISO 22000 η επιχείρηση θα έχει επιτύχει τα παρακάτω:

  • Ενσωμάτωση των επιμέρους διεργασιών ανάλυσης κινδύνων και πρόληψης σε ένα Σύστημα Διαχείρισης που επικεντρώνεται στην προστασία της υγείας του καταναλωτή,
  • Αύξηση της ασφάλειας των παραγόμενων προϊόντων και μείωση κινδύνων που πλήττουν την αξιοπιστία του καταναλωτή στο προϊόν
  • Ικανοποίηση των απαιτήσεων της Νομοθεσίας σχετικά με την Υγιεινή των Τροφίμων
  • Αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και ενίσχυση της φήμης της εταιρείας, με προαπαιτούμενο την αξιοπιστία του συστήματος διαχείρισης που βασίζεται στην εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την επίτευξη σταθερών αποτελεσμάτων
  • Η επιχείρηση αποκτά σοβαρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών στις εξαγωγικές δραστηριότητες καθώς ανοίγονται ευκαιρίες για διείσδυση σε διεθνείς αγορές

Αν ενδιαφέρεστε για την υπηρεσία μας πατήστε εδώ.